torsdag 19. april 2018

Båten er funnet frem etter vinteren

Endelig er det varmere i været og båten er funnet frem etter en lang vinter. Forrige uke fikk jeg hjelp av min snille nabo for å gå over lager og bremser på hengeren. Dette var godt å få sjekket for tilstanden på bremsene var svært dårlige. Trodde at dette skulle se bedre ut ettersom hengeren ble hentet ut av forhandleren jeg kjøpte båten av for litt over ett år siden. Nå er bremsebånd byttet rundt hele og hengeren er nå klar for en ny sesong. I løpet av vinteren har jeg montert dieselvarmer fra Eberspächer og det er nå varme i båten. De siste ukene har jeg brukt kveldene på å demontere alle mine ABU Ambassadeur sneller. De er blitt vasket og smurt opp, noe som trengtes og de har nå fått på ny fersk line.

All elektronikk i båten fra Raymarine FLIR har fått nyeste software og kart fra Navionics har blitt oppdatert til siste versjon. 

Nå er det en uke til avreise til Bornholm for å delta i Trolling Master Bornholm 2018. Dette ser jeg veldig frem til. En uke med fiske og sosialt samvær med andre fiske venner fra de mange land. Skal bli godt å få kommet ut på havet igjen etter en lang vinter.


Endelig er båten ute fra vinterdvale og klar for tur.


Elektronikken fra Raymarine har nå siste software.


Kart fra Navionics er oppdattert


Hengeren har fått service og lager, bremser og vaiere er nå i orden


Nye bremsebånd på plass


Dieselvarmer fra Eberspächer er montert


Blir deilig å få bort dugg og is på kalde og fuktige dager.


ABU snellene har fått en overhalling med olje og fett så nå skal de være rustet for kamp.

Ingen kommentarer: